Σελίδες

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2009

Διαχείριση φθαρμένων ελαστικών

Διαχείριση φθαρμένων ελαστικών
''Το νερό στα αυλάκι'' σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ενός συνολικού συστήματος διαχείρισης των φθαρμένων ελαστικών στην Κύπρο, έθεσε το Υπουργείο Εσωτερικών, σε συνεργασία με την Υπηρεσία Περιβάλλοντος, τους εισαγωγείς και τους εφαρμοστές ελαστικών.
Ο Υπουργός Εσωτερικών Νεοκλής Συλικιώτης συναντήθηκε σήμερα με τον Επίτροπο Περιβάλλοντος Χαράλαμπο Θεοπέμπτου, τους εισαγωγείς και τους εφαρμοστές ελαστικών, με τους οποίους συζήτησε τα θέμα εφαρμογής του νέου συνολικού συστήματος διαχείρισης των παλαιών ελαστικών στην Κύπρο.
Στις δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο κ. Συλικιώτης ανακοίνωσε ότι το κράτος με κονδύλια συνολικού ύψους 250.000 ευρώ θα αναλάβει το κόστος μεταφοράς και καύσης ή και ανακύκλωσης των παλαιών ελαστικών που βρίσκονται συγκεντρωμένα στις χωματερές Μαραθούντας και Κοτσιάτη και από τους χώρους των εφαρμοστών ελαστικών που βρίσκονται διάσπαρτα στους εφαρμοστές σε όλη την Κύπρο, προκειμένου να απαμβλυνθεί η κατάσταση με τα παλαιά ελαστικά στην Κύπρο.
Στη συνέχεια θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα διαχείρισης των χρησιμοποιημένων ελαστικών από τους χώρους των εφαρμοστών σε ειδικούς χώρους συγκέντρωσης τους οποίους θα παραχωρήσει το ΥΠΕΣ και ακολούθως της μεταφοράς τους στο χώρο καύσης τους στο Τσιμεντοποιείο Βασιλικού, είτε στον ανακυκλωτή ελαστικών. Το κόστος για τη λειτουργία του νέου συστήματος, που θα κυμαίνεται μεταξύ 65 και 85 σεντ ανά ελαστικό θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές.
Στις δηλώσεις του, ο κ. Συλικιώτης είπε ότι αποφάσισε να μεταφέρει τα παλιά ελαστικά από το χώρο εναπόθεσης των αδρανών υλικών στη Μαραθούντα με μια δαπάνη 150.000 ευρώ, την οποία διαχειρίζεται ο Επαρχος Πάφου, είτε στον ανακυκλωτή, είτε στο Τσιμεντοποιείο Βασιλικού, όπου τα ελαστικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμη ύλη, ενώ παρόμοια διαδικασία θα εφαρμοστεί και για τη μεταφορά των παλαιών ελαστικών, που βρίσκονται συγκεντρωμένα στον Κοτσιάτη.
Παράλληλα, είπε πως θα διατεθούν συνολικά 100.000 ευρώ μέσω της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, προκειμένου να συγκεντρωθούν όλα τα παλαιά ελαστικά που βρίσκονται συγκεντρωμένα στους εφαρμοστές ελαστικών σε όλη την Κύπρο και να σταλούν είτε για καύση είτε για ανακύκλωση.
Ο κ. Συλικιώτης διευκρίνισε ότι με τις ενέργειες αυτές θα απαμβλυνθεί το πρόβλημα των παλαιών ελαστικών, έτσι ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει το νέο σύστημα συλλογής και συγκέντρωσης των χρησιμοποιημένων ελαστικών και μεταφοράς τους στο χώρο καύσης ή ανακύκλωσης.
''Θεωρώ ότι μετά τη σημερινή συνάντηση και τις αποφάσεις που έχουν παρθεί ότι βοηθούμε ώστε να προχωρήσει και να μπει, θα έλεγα, το νερό στα αυλάκι σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των ελαστικών και με τη συνεργασία τόσο με τον Επίτροπο Περιβάλλοντος όσο και την Υπηρεσία Περιβάλλοντος αλλά και τους εισαγωγείς και τους εφαρμοστές θεωρώ ότι επιτέλους θα μπορέσουμε σε ό,τι αφορά τη διαχείριση και την ανακύκλωση των ελαστικών σε αυτό τον τόπο τα πράγματα να μπουν σε μια σωστή βάση'', είπε ο κ. Συλικιώτης.
Στις δικές του δηλώσεις, ο κ. Θεοπέμπτου επεσήμανε πως κάθε χρόνο διατίθενται στην κυπριακή αγορά περίπου 500.000 ελαστικά. ''Σήμερα, με τη πραγματική βοήθεια που μας έδωσαν ο Υπουργός και τη συνεργασία των εισαγωγέων ελαστικών και του συνδέσμου εφαρμοστών, νοιώθω ότι έχουμε κάνει ένα πολύ θετικό βήμα στην επίλυση του προβλήματος'', είπε.
Ο εκπρόσωπος των εισαγωγέων ελαστικών Δημήτρης Δημάδης εξήρε την ''ουσιαστική συμβολή'' του Υπουργού στην επίλυση του ζητήματος και πρόσθεσε ότι με την εφαρμογή του νέου συστήματος θα επιλυθεί ολοκληρωτικά το πρόβλημα.
Επεσήμανε όμως ότι ''κύριο μέλημα μας είναι να μπορέσουμε να κρατήσουμε και το κόστος διαχείρισης όσο πιο χαμηλά γίνεται διότι αντιλαμβάνεστε δεν μπορεί να μετακυλιστεί στον καταναλωτή σε επίπεδα πιο ψηλά απ' ό,τι πληρώνουν οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, που πληρώνουν μεταξύ 0,65 και 0,85 σεντ το κάθε λάστιχο, το οποίο είναι ο στόχος που έχουμε βάλει εμείς για τη διαχείριση των παλαιών ελαστικών''.
Είπε ακόμη πως με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η Κύπρος μέχρι το 2009 είναι υπόχρεα να διαχειρίζεται το 30% των παλιών ελαστικών. ''Πιστεύω ότι θα είμαστε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που από το 2010 δεν θα βρίσκουμε παλιά ελαστικά, τα οποία θα τυγχάνουν διαχείρισης με τον άλφα ή βήτα τρόπο'', συμπλήρωσε.
Εκ μέρους των εφαρμοστών ελαστικών, ο Κεντρικός Οργανωτικός Γραμματέας της ΠΟΒΕΚ, Κυριάκος Μουστάκας εξέφρασε μεγάλη ικανοποίηση για την προσέγγιση του Υπουργού Εσωτερικών στο όλο ζήτημα. ''Μας άνοιξε πόρτες για να επιλύσουμε πράγματι ένα σοβαρότατο πρόβλημα'', είπε.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Θεοπέμπτου πολύ ενδιαφέρων το άρθρο αυτό.
Σαν εφαρμοστής ελαστικών, μπορώ να πάρω κάπου τα άχρηστα ελαστικά μου για ανακύκλωση?

Theopemptou είπε...

@Χρυσόψαρο
Κανονικά αυτός που θα σου φέρει νέα ελαστικά στο κατάστημα θα πάρει πίσω τον ίδιο αριθμό παλιών ελαστικών.
Αν έχεις πολλά ελαστικά τότε πρέπει να στείλεις την ποσότητα στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος (κο Λάκη Μεσημέρι) ο οποίος οργανώνεις συνεργεία που θα τα μαζέψουν.

Stelios Loizides είπε...

Καλημέρα κ. Θεοπέμπτου,
Αν γνωρίζεται έχει δημιουργηθεί κάποια μονάδα για ανακύκλωση ελαστικών ή εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από κάποιους?

Theopemptou είπε...

@Stelios
Έχει ξεκινήσει ο σύνδεσμος εισαγωγέων να τα μαζεύει
Ο νόμος είναι σχεδόν έτοιμος με τη τελευταία σύσκεψη πριν ΄2 εβδομάδες
Τα λεφτά για συλλογή των ελαστικών έφτασαν στο υπουργείο Γεωργίας και προχωρεί το θέμα καλά
Πέρα από την καύση ΄στο τσιμεντοποιείο, υπάρχει και μια εταιρεία στη Λεμεσό που κάνει ανακύκλωση ως ένα βαθμό.
Το ημιτελές εργοστάσιο στην Αραδίπου για επεξεργασία ελαστικών έχει αγοραστεί από άλλον ο οποίος θα το λειτουργήσει ...
Αυτά είναι τα νέα