Σελίδες

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2008

Χωροταξία/πολεοδομία και προστασία του εδάφους

Του Στέφανου Γεωργιάδη ["Φ" 05/10/2008]

Ίσως να μην υπάρχει άλλος τομέας δημόσιας πολιτικής πέραν της χωροταξίας/πολεοδομίας που να καταδεικνύει πιο απλά τις σύνθετες ανταλλαγές μεταξύ των οικολογικών, οικονομικών και κοινωνικών απαιτήσεων από τη διαχείριση των περιορισμένων και μη ανανεώσιμων πόρων εδάφους, ιδιαίτερα σε μία μικρή σε έκταση χώρα όπως η Κύπρος.
Η τρίπτυχη εξισορρόπηση που πρέπει να επιτευχτεί διά μέσου της πολεοδομικής/χωροτάξικής πολιτικής είναι

α) να προστατευτεί το έδαφος με τις διάφορες οικολογικές λειτουργίες του,
β) να παρασχεθεί σε λογικό κόστος προσιτή και επαρκής γη για ανθρώπινη χρήση (οικιστική, οικονομική κλπ) και
γ) να κρατηθούν ανοικτές οι επιλογές διαχείρισης της γης για τις μελλοντικές γενεές.

Το έδαφος, ως το κορυφαίο στρώμα της γήινης διαστρωμάτωσης, παρέχει την ουσιαστική σύνδεση μεταξύ των συστατικών που αποτελούν το περιβάλλον μας. Διαμορφώνει αυτές τις συνδέσεις μέσω της ανταλλαγής των αερίων με την ατμόσφαιρα (όπως το διοξείδιο του άνθρακα), της ρύθμισης του κύκλου του ύδατος, της διάσπασης και αποθήκευσης οργανικών και άλλων ουσιών και αποτελεί τον βιότοπο για έναν πολύ ποικίλο βιόκοσμο.
Το έδαφος αποτελεί τη βάση για κάθε μορφή δόμησης (κτήρια, υποδομές μεταφορών και δικτύων κοινής ωφελείας), παρέχει μια άμεση πηγή πόρων (π.χ. μεταλλευμάτων) και ενεργεί ως φυσική δεξαμενή για τα δισεκατομμύρια των κυβικών μέτρων του ύδατος.
Επίσης, το έδαφος αποτελεί την αναγκαία βάση για τη παραγωγή τροφίμων, καυσίμων και άλλων πόρων από την οποία εξαρτάται η επιβίωση της ανθρωπότητας.
Τέλος το έδαφος αποτελεί μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς, εφόσον εμπερικλείει και προστατεύει τα απομεινάρια του παρελθόντος και είναι καθοριστικός παράγοντας του τοπίου που βλέπουμε σήμερα.
Παρόλη την τεράστια σημασία του και των ζωτικών λειτουργιών του, το έδαφος αντιμετωπίζει μια σειρά από απειλές. Η κλιματολογική αλλαγή λόγο του φαινομένου του θερμοκηπίου, είναι πιθανό να τροποποιήσει τις βασικές εδαφολογικές διαδικασίες, εφόσον αυτές επηρεάζονται άμεσα από τις αλλαγές στη θερμοκρασία, τις βροχοπτώσεις και τις αυξομειώσεις στη συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα στη ατμόσφαιρα. Σοβαρή απειλή στο έδαφος αποτελεί επίσης η απώλεια εδαφολογικής βιοποικιλότητας και οργανικής ουσίας καθώς και η μόλυνση του εδάφους που επηρεάζουν αρνητικά ή αλλάζουν την εδαφολογική λειτουργία και αποτελούν κίνδυνο στη δημόσια υγεία.
Η συμπίεση του εδάφους ως αποτέλεσμα εκτενούς πίεσης λόγω της χρήσης βαριών μηχανημάτων και η σφράγιση του εδάφους αποτελούν σοβαρότατες απειλές συνδεδεμένες με την εκτεταμένη δόμηση και χρήση γης.
Τα φαινόμενα αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε έναν αυξανόμενο κίνδυνο εδαφολογικής διάβρωσης, δομικής αποσταθεροποίησης με αυξημένο κίνδυνο κατολισθήσεων, απώλεια ζωτικών εδαφολογικών λειτουργιών και τοπικών πλημμύρων.
Συγκεκριμένα, η εδαφολογική σφράγιση μειώνει την επαναφόρτιση των υπόγειων υδροφορέων και αυξάνει τη ρύπανση των υδάτων με έμμεσες επιπτώσεις σε μεγάλες περιοχές λόγω του τεμαχισμού των βιότοπων και της διάσπασης των οικολογικών αξόνων. Είναι ξεκάθαρο ότι το έδαφος έχει τεράστια κοινωνικοοικονομική και περιβαλλοντική σημασίας και ως εκ τούτου οι απειλές θα πρέπει να περιοριστούν.
Αυτό έχει αναγνωριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που υπολογίζει ότι το ετήσιο συνολικό κόστος της εδαφολογικής υποβάθμισης φτάνει μέχρι και ?38 δισεκατομμύρια για την ΕΕ ?25 δισεκατομμύρια. Για όλους αυτούς τους λόγους, η Επιτροπή ενέκρινε μια εδαφολογική θεματική στρατηγική (COM (2006) 231) και μια οδηγία πλαισίου (COM (2006) 232) ως το καταλληλότερο μέσο για μια περιεκτική προσέγγιση στην εδαφολογική προστασία.
Ωστόσο, οι υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ δεν έχουν επιτύχει ακόμη πολιτική συμφωνία (συνεδρίαση του Συμβουλίου Περιβάλλοντος της ΕΕ στις 20/12/2007). Πρέπει να σημειωθεί ότι η αποδοτική, περιβαλλοντικά και κοινωνικά συνετή χρήση γης είναι μια βασική δέσμευση της Κύπρου μαζί με άλλα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών που πηγάζει από τη διάσκεψη Habitat II του 1996.
Η προτεινόμενη οδηγία περιέχει γενικές διατάξεις που επιβάλλουν στα κράτη μέλη να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποτροπή της εδαφικής υποβάθμισης. Τα κράτη μέλη καλούνται να προσδιορίσουν τις περιοχές που αντιμετωπίζουν κινδύνους, να υιοθετήσουν στόχους μείωσης αυτών των κινδύνων και να καταρτίσουν προγράμματα μέτρων για την επίτευξη τους.
Επίσης, οφείλουν να προσδιορίσουν τις συγκεκριμένες τοποθεσίες που έχουν υποστεί ρύπανση βάσει της λεγόμενης έκθεσης για την κατάσταση του εδάφους, και να διαμορφώσουν εθνική στρατηγική αποκατάστασης. Για μια ολοκληρωμένη αειφόρο πολιτική διαχείρισης της γης θα πρέπει να ελέγχονται οι χρήσεις γης ποσοτικά αλλά και ποιοτικά.
Η ποσοτική προσέγγιση θα πρέπει να στοχεύει στη μείωση της χρήσης γης και στη βαθμιαία αποσύνδεση της κατανάλωσης εδάφους από την οικονομική ανάπτυξη. Αυτός ο στόχος θα πρέπει να αποτελέσει κεντρικό άξονα της κυβερνητικής στρατηγικής για αειφόρο ανάπτυξη και του χωροταξικού σχεδίου της νήσου.
Δεδομένου ότι η περι-αστική ανάπτυξη αποτελεί ένα από τους κυριότερους καταναλωτές γης με αμετάκλητες επιπτώσεις είναι πιθανό ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί μια πιο περιοριστική πολιτική σε σχέση με τις επεκτάσεις του ορίου ανάπτυξης και τις αναπτύξεις εκτός των υφιστάμενων ορίων ανάπτυξης (π.χ. της μεμονωμένης κατοικίας και εξειδικευμένων αναπτύξεων).
Παράλληλα, θα πρέπει να ενθαρρυνθεί στο εσωτερικό των υφιστάμενων ορίων ανάπτυξης η πολύ-λειτουργική και εντατικότερη χρήση γης (στο χρόνο και στο χώρο) με σκοπό την απορρόφηση των αναπτυξιακών πιέσεων. Για να πετύχει μια τέτοια πολιτική τον ανωτέρω στρατηγικό στόχο θα είναι αναγκαία η δημόσια παρέμβαση (π.χ. μέσο φορολογίας, απαλλοτρίωσης, αστικό αναδασμό) για να απελευθερωθεί όσο περισσότερη αδρανούσα γη έτσι ώστε η οποιαδήποτε δυνητικά αναπτύξιμη γη της οποίας παρεμποδίζεται η ανάπτυξη να μπορεί να αναπτυχθεί. Επίσης, θα είναι αναγκαία η αναβάθμιση της σχετικής υποδομής και των σχετικών υπηρεσιών.
Μία απαραίτητη πολιτική θα ήταν η επέκτασης και προστασία πράσινων χώρων και πράσινων αξόνων διαμέσου των πόλεων ως μέτρο μείωσης της εδαφικής σφράγισης και ουσιαστικό συστατικό του οικολογικού δικτύου της πόλης. Ένα τέτοιο δίκτυο θα μπορούσε επίσης να λειτούργει και ως αντιπλημμυρικό μέτρο με την ιδιότητα να απορροφά και να καθυστερεί τις υδάτινες απορροές σε περιπτώσεις έντονης βροχόπτωσης. Μια πιο αυστηρή πολιτική θα προνοούσε δημόσια παρέμβαση και τον καθορισμό εθνικού στόχου για νέες αναπτύξεις να υλοποιούνται σε τεμάχια που έχουν ήδη αναπτυχθεί και δεν χρησιμοποιούνται ή υπό-χρησιμοποιούνται (brownfield sites).
Παράλληλα, η οποιαδήποτε γη εντός και έκτος των ορίων ανάπτυξης που δεν έχει ήδη αναπτυχθεί θα μπορούσε να κηρύσσεται ως ανοικτός χώρος πρασίνου με οικολογική αξία ή για ανθρωπινή αναψυχή. Αυτή η πολιτική θα λειτουργούσε και ως αντικίνητρο κατά της κατακράτηση αστικής γης και της κερδοσκοπίας και θα διευκόλυνε τη πολιτική επέκτασης πράσινων χώρων και αξόνων εντός των αστικών περιοχών. Για να πετύχει μια τέτοια πολιτική θα είναι αναγκαίο να ενθαρρυνθεί περαιτέρω η εντατικοποίησης της χρήσης γης εκεί που επιτρέπετε με σκοπό την απορρόφηση των αναπτυξιακών πιέσεων.
Η ποιοτική προσέγγιση στοχεύει στη βελτίωση της χρήσης του εδάφους. Θα μπορούσε να μειωθεί ο συντελεστή κάλυψης για να μειωθεί το ποσοστό σφραγισμένου εδάφους ενώ σε περιπτώσεις όπου είναι αναγκαία η επικάλυψη θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν υλικά τα οποία είναι πορώδης και διαμπερή στο νερό και στον αέρα και που επιτρέπουν τουλάχιστον τη μερική συνέχιση των ζωτικών λειτουργιών του εδάφους. Άλλη πρόταση θα προνοούσε την αντικατάσταση ορισμένων εδαφολογικών λειτουργιών από άλλες επιφάνειες όπως τις πράσινες στέγες και τους πράσινους τοίχους. Παράλληλα, θα μπορούσαν να εισαχθούν κανονισμοί που να περιορίζουν την απώλεια εδαφολογικών λειτουργιών κατά τη κατασκευή και χρήση των οικοδομών.
Οι πιο πάνω εισηγήσεις δεν αποτελούν διεξοδικό κατάλογο των πιθανών πολιτικών και μέτρων σε σχέση με την προστασία του εδάφους αλλά επισύρουν τη προσοχή στις εκτεταμένες αλλαγές που ενδεχομένως να προκύψουν στη χωροταξική/πολεοδομική πολιτική εάν υιοθετηθεί η οδηγία ως έχει. Για αυτό το λόγο θα ήταν συνετό όπως το δημόσιο εμπλακεί όσο το δυνατό ενωρίτερα σε μία προσπάθεια αξιολόγησης της εδαφολογικής κατάστασης στην Κύπρο, βάση της οποίας να μπορούν να ληφθούν έγκαιρες αποφάσεις για τη θεσμοθετημένη προστασία, διατήρηση και ορθολογική διαχείριση του εδάφους.
Μια καλή αρχή έχει γίνει με το πρόγραμμα Corine Land Cover 2000 από το Τμήμα Τηλεπισκόπησης του Υπουργείου Γεωργίας, παρόλο που ελλείπετε λεπτομέρειας και ιστορικών δεδομένων για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού.
* Ο Στέφανος Γεωργιάδης BA (Hons) MSc DiUP είναι πολεοδόμος-χωροτάκτης stephan.georgiades@cytanet.com.cy

2 σχόλια:

Polykarpos είπε...

Αρ.πρωτ.806/14/4/09
ΑΙΤΗΣΗ
Θαμώνων & Κατοίκων
Πεδίου του Άρεως


Μαρκαρά Πολυκάρπου.Αρχ.Μηχ.
ΤΕΕ 46487.υπ.Δνσης Μελ.Γ.Γ.Α. Υ.Πολιτισμού.
Γ΄ Σεπτεμβρίου 135
ΑΘΗΝΑ 11251
Τηλ 210 8232041
pmarkaras@yahoo.gr
polmarkaras@hotmail.com
www.asda.gr/elxoroi
//kyameftopedioareos.blogspot.com

ΑΘΗΝΑ






ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
ΔΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Υπόψη Γεωργίου Αμοργιανιώτη Δασάρχη

Ταχ.Δ/νση: Μεσογείων 239
Ταχ.Κώδικας: 15451. Ν.Ψυχικό
TELEFAΧ 210 37.25.741

Πληροφορίες: Γραφείο Δ/ντή
Τηλέφωνο 210 37.25.740
ΚΟΙΝ.
1) Περιφέρεια Αττικής
α. Γραφείο Γεν Γραμματέα αρ.πρωτ.1561/14/4/09
Κατεχάκη 56
11525 ΑΘΗΝΑ
β. Δ/νση Δασών Περιφέρειας
Μεσογείων 239
15451 ΑΘΗΝΑ

2) Υπουργείο Εσωτερικών
Γεν. Δνση Διοικητικής
Υποστήριξης.
Δνση Διοίκησης
Τμήμα Αποκέντρωσης.
Γραφείο Υπουργού.αρ.πρωτ.1470/14/4/09

3 ) Συνήγορο του Πολίτη
αρ. πρωτ. εγγράφου 7237/14/4/09
αρ.πρωτ.φακέλου Πεδίου Άρεως 16705


ΘΕΜΑ: Υλοποίηση Προστασίας Δάσους & Αναδασωτέας έκτασης «Πεδίου του Άρεως»

ΣΧΕΤΙΚΑ: Τα υπ’ αριθμών: 522/11.2.09 (Υπουργού εσωτερικών και 11.2.09 αιτήσεως μας) – 341/18.2.09 (Δνση Δασών σχετ. εγγρ. Φυτοτεχνικής Μελέτης) – 401/11/2/09 (Περιφέρεια Αττικής) – 3581/27.8.08 (Περιφέρεια Αττικής Γρ. Γενικού Γραμματέα: κατάλογος νομίμων αιτημάτων) - 748/11.2.09 (Περιφέρεια Αττικής Γρ. Γενικού Γραμματέα) – 1646/10.7.08 (Δνση Δασών Αθηνών) - 2595/29.10.08 (Δνση Δασών Αθηνών: επίσκεψη δασικών υπαλλήλων)- 1852/6.8.08 (Δνση Δασών Αθηνών) – 2671/6.11.08 (Δνση Δασών Αθηνών: Υποβολή νομικού τεύχους μας για το Π.Α) – 2012/27.8.08 (Δνση Δασών Αθηνών) – 2231/18.9.08 (Δνση Δασών Αθηνών) – 2511/16.10.08 (Δνση Δασών Αθηνών) – 154/26.1.09 (Δνση Δασών Αθηνών: Υποβολή Σ. Πίνακα Αντιπαραβολής Δασικών Νησίδων του Π.Α) – 310/17.2.09 (Δνση Δασών Αθηνών) - 4623/01.10.08 (Γραφείου Ναοδομίας Εκκλησίας Ελλάδος) - 2231/20.2.09 (Δνση Δασών Αθηνών: απάντηση περί πρωτοκ. Μηνύσεως, παράνομη εκσκαφή skateboard) - 011617/21.01.09 (Δνση Πολεοδομίας Δήμου: μη έκδοση αδείας δασικού περιβόλου Green Park) – 1638/28.1.09 (Συνήγ. του Πολίτη) – 20467/5.12.08 (Συνηγ. του Πολίτη συμπληρωματικά στοιχεία) – 20061/1.12.08 – 1920/12.8.08
( Δνση Δασών Αθηνών. Δασάρχη ) – 2710/10.11.08 ( Δνση Δασών Αθηνών, Δασάρχη ) – 2847/26.11.03 ( Δνση Δασών Αθηνών, Δασάρχη )




Σύμφωνα με το από 310/17-2 -2009 έγγραφο σας προς το ΥΑΑΤ. Δ/νση Προστασίας Δασών κ.Δ.Π. τμ. Αλλαγής Χρήσης Δασικών Γαιών και που κοινοποιείται και στον Γενικό Γραμματέα Περιφέρεια Αττικής, δηλώνετε ότι εισηγηθήκατε την έγκριση της Φυτοτεχνικής Μελέτης Δεκ.2008 « Ανάπλαση του Πεδίου του Άρεως» και που σας κατέθεσε η Υπερνομαρχία Αθηνών – Πειραιώς.
Αναλυτικά αναφέρεται στο συγκεκριμένο έγγραφο σας, ότι γνωστοποιήσατε ρητά την Δνση της Υπερνομαρχίας το γεγονός «ότι κάθε εργασία η επέμβαση σε χώρους ή κτίρια - υποδομές που δεν περιλαμβάνονται στον αρχικό σχεδιασμό του Πεδίου του Άρεως δεν είναι εφικτή καθώς απαγορεύεται από την ισχύουσα νομοθεσία δεδομένου του αναδασωτέου χαρακτήρα της έκτασης», και που δεν έχει αρθεί και «ότι η υπηρεσία θα κινήσει τη διαδικασία περί αυθαίρετων κατασκευών σε αναδασωτέα έκταση».

Δεδομένου λοιπόν:
1) Της ύπαρξης μη αναστρέψιμων καταστάσεων, οι οποίες έστω και με απόφαση του ΣτΕ δύσκολα θα απομακρυνθούν, ιδιαίτερα δε όταν αφορά σκυροδετήσεις τοιχίων και δομικών έργων οπλισμένου σκυροδέματος σε δασικές νησίδες σύμφωνα με το φάκελο Μελέτης Ανάπλασης 2008 και που δύσκολα καθαιρούνται (βλέπετε δεν είναι λεκέδες που εύκολα αφαιρούνται από χρωματισμένη επιφάνεια).
2) Ότι ο υπογράφων με την ιδιότητα του απλού πολίτη υπέβαλε αίτηση μαζί με άλλους κατοίκους εις το Α.Τ της Κυψέλης για την σύλληψη των παρανομούντων εις τα έργα των σκυροδετήσεων, εις την κεντρική πλατεία ¨πρώην σιντριβάνι¨ πλησίον του περιπτέρου ( από 12/3/09 ).
Κατόπιν τούτου αναρωτιόμαστε όλοι εμείς και δεδομένου ότι η Δασική Υπηρεσία σας προέβη προ μηνών ήδη εις την σύλληψη των παρανομούντων για την περίπτωση του δασικού περιβόλου του Green Park, μήπως θα έπρεπε να επαναδραστηριοποιηθεί εκ νέου και να συλλάβει τους παρανομούντες εις τα «μπετά» της άνω πλατείας;;

Επειδή έχουν προηγηθεί επανειλημμένες τηλεφωνικές επικοινωνίες, με σας προσωπικώς αλλά και με την υπηρεσία σας μέσω του πρωτοκόλλου, εντός του έτους 2008 υποβάλλοντας πολλά υποστηρικτικά στοιχεία, πειστήρια και έγγραφα, καθώς και σας είχαμε ενημερώσει στο παρελθόν για το τι έμελλε γενέσθαι.

Επειδή στο σχετικό αναφερθέν 310/17/2/09 έγγραφο σας προηγήθηκε το από 21/1/2009 απαντητικό έγγραφο της Πολεοδομίας του Δήμου της Αθήνας το οποίο δηλώνει ότι δεν εκδίδει άδεια κατασκευής δομικών έργων για τον δασικό περίβολο του Green Park και η από 11/2/2009 υπογραφείσα Άδεια Οικοδομής 183/09 και η οποία αφορά αποκλειστικά και ΜΟΝΟΝ Επισκευή και εσωτερικές αναδιαρρυθμίσεις του υπάρχοντος κτιρίου ΑΛΣΟΥΣ (πρώην Οικονομίδη) του Π.Α περιγεγραμμένου με κόκκινη γραμμή και χωρίς αλλαγή χρήσης.



Επειδή η Φυτοτεχνική Μελέτη Δεκ 08 είναι παράνομη καθότι παραβιάζει την ισχύουσα νομοθεσία του κράτους, δηλ:
α) Σύμφωνα με το υπ’ αρ. φύλλο "4" τεύχος 4ο 10/1/73 της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως του Βασιλείου της Ελλάδος σε άρθρον ΜΟΝΟΝ υπ¨αρ.4 Πολεοδομία & Β. Διατάγματα, αναφέρεται ότι η ανώτατη στάθμη επικάλυψης των ως άνω αναγερθησομένων υπογείων, αποθήκης, αφοδευτηρίου του Ι. Ναού Ταξιαρχών και που όπως προκύπτει από Αεροφωτ/φίες ανεγέρθηκαν μεταγενέστερα, εις ουδέν σημείον αυτών επιτρέπεται να υπέρκεινται της φυσικής στάθμης του εδάφους (και που μέχρι σήμερα παραμένουν και αποτυπώνονται στα σχέδια της Μελέτης Ανάπλασης 2008 του Πεδίου του Άρεως).
β) Παραχωρείται και χαρίζεται στην Εκκλησία των Ταξιαρχών (Γενικό Σχέδιο Φύτευσης Δεκ 2008) εκτιμώμενη δασική έκταση 500 τετρ. Μ, και ιδού και η αντίφαση, καθότι στην προηγούμενη Φυτοτεχνική Μελέτη Μαρτίου 2008 με τίτλο ( Σχέδια Λεπτομερειών Υπάρχουσα Κατάσταση – Μελέτη Εφαρμογής; ) δεν εμφανίζεται η καταπάτηση και αποτυπωμένες οι συγκεκριμένες δομικές πλάκες.

Επειδή πλησίον της πλατείας του περιπτέρου, το σιντριβάνι που καθαιρέθηκε εκτιμούμενου πλάτους 4 Μ και όπου κάθε γονιός το θυμάται μαζί με την πέριξ προϋπάρχουσα περιμετρική έκταση σχήματος δακτυλίου πλάτους τουλάχιστον 6.00 Μ, ήταν φυσικός χλοοτάπητας δηλ. δασική έκταση και που από 13/3/09 κατόπιν αυτοψία μας έχει πραγματοποιηθεί ρίψη σημαντικού όγκου σκυροδεμάτων σε εκτιμώμενη έκταση 755 τετρ. μ. και σε βάθος 1.00 Μ, σύμφωνα με το Τοπογραφικό και Φυτοτεχνικό σχέδιο της ανάπλασης με ένδειξη Υ01.( αιτήσεις στο Α.Τ Κυψέλης 9009/20/142 και προσωπικό Αρχείο φωτό).

Επειδή στις δασικές νησίδες Πλατάνια και Ροδώνα ο όγκος των προς σκυροδέτηση στοιχείων όπως αποτυπώνονται εις το Τοπογραφικό και Φυτοτεχνικό Σχέδιο της Μελέτης Αναπλάσεως Δεκ 2008 για διαμόρφωση υδάτινων καναλιών είναι εξαιρετικά υπερβολικός, προκαλώντας ζημία στο ριζικό σύστημα και δεν συνάδει με τον δασικό χαρακτήρα και την μελλοντική επιβίωση των δένδρων, καθότι αφαιρεί ζωτικό έδαφος, σφραγίζει, εμποδίζει περαιτέρω την διαπνοή του εδάφους.

Επειδή η ίδρυση του θεάτρου Αλίκη εις τα παρελθόντα έτη δεν συνάδει με το Δασικό χαρακτήρα του Π.Α καθότι βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των 200 μ από τα όρια του, όπως επίσης και σύμφωνα με την νομοθεσία δεν θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί, καθότι δεν αποτελεί αρμονικό στοιχείο (ΦΕΚ 1979), Απόφαση Στε 2568/1981, άρθρο 117 παρ.3 Νομοθεσία Πεδίου του Άρεως Συν σελ.39. www.asda.gr/elxoroi.)

Επειδή η υπό βούληση εκσκαφή για κατασκευή του Skateboard ήδη επέφερε καταστροφή εδάφους, άρα και καταστροφή δάσους στη νησίδα και αποτελεί οφθαλμοφανές δείγμα αυθαιρεσίας (αρχείο φωτό). Δηλαδή πραγματοποιήθηκε ενόσω δεν υπήρχε άδεια Πολεοδομικής και Δασικής Αρχής και εν πάση περιπτώσει δεν συνάδει με τον δασικό και μνημειακό διαχρονικό χαρακτήρα του Πεδίου του Άρεως και η συγκεκριμένη νησίδα πρέπει σύντομα να αναδασωθεί.

Επειδή το ελλειπτικό γλυπτό ή Τέμενος και που βρισκόταν πλησίον του κεντρικού περιπτέρου, αυθαιρέτως κατασκευάστηκε το έτος 1997 και ζητάμε μετά την καθαίρεση του την άμεση αναδάσωση της έκτασης σύμφωνα με την δασική νομοθεσία.

Επειδή αναφορικά με την δασική νησίδα του πρώην κτιρ. Άλσους ( Οικονομίδη ) και σύμφωνα με τα δύο σχέδια της Φυτοτεχνικής μελέτης Ανάπλαση Πεδίου του Άρεως Μάρτιος και τροποποιημένο Δεκ.2008, στο περίβολο, περιμετρικά από την πλευρά της ΓΥΣ ατυχώς δεν είναι αποτυπωμένη η δασική βλάστηση και από 3/09 εκτελούνται καθαιρέσεις εκβαθύνσεις εδάφους, εκσκαφές εκτός νομίμου ερυθράς εστιγμένης Ο.Γ γραμμής σε έκταση 5.5 χ 15 Μ και σε μικτό βάθος 4.50 Μ από την Φ.Σ του εδάφους και εντός δασικού, κοινόχρηστου χώρου του Πεδίου του Άρεως. ΦΕΚ166 Δ/87 άρθρ.9 και ΦΕΚ 157 Α/11.8.71.

Επειδή η απόφαση του Στε 2568/1981 «ακυρώνει την παράταση της κατ' εξαίρεσιν λειτουργίας δημοσίων θεαμάτων Green Park & Άλσους », συνεπώς και τη χρήση του περιβάλλοντος χώρου, ενώ όλα τα μετέπειτα έτη, εξ’ όσων αμυδρά μπορούμε να θυμηθούμε μετά την έκδοση της αποφάσεως έως και το 2006, δηλαδή 25 συναπτά έτη, αποκέρδιζαν χρηματικά ποσά από την λειτουργία θεάτρου και ζαχαροπλαστείων – καφετεριών τα οποία τουλάχιστον θα μπορούσαν όλα αυτά τα χρόνια να αποδοθούν και να επενδυθούν για πρόσληψη μονίμου συνεργείου αναδάσωσης, κηπουρών και φυλάκων, (όπως ο νόμος επιτάσσει, ν.998 ΦΕΚ 79).

Επειδή η σημαντική επιφάνεια που καταλαμβάνουν οι άχρηστοι και τυφλοί, αδιέξοδοι δρομίσκοι του Π.Α αρκετών τετρ. μ πλησίον του δασικού μετώπου της Λεωφ. Αλεξάνδρας θα πρέπει να επανέλθουν σε δασική και αναδασωτέα κατάσταση (Φυτοτεχνική Μελέτη Αναπλάσεως Δεκ.08). Τούτο ενισχύεται υποστηρικτικά και από την πάγια Νομοθεσία και Νομολογία καθώς και από έγγραφο της Δνσης Νομοθετικού Έργου του ΥΠΕΧΩΔΕ εγκύκλιος 51 αρ.πρωτ.97131/7310 και που ουσιαστικά κοινοποιεί την απόφαση 2588/1992 του ΣτΕ προς τους αποδέκτες Πολεοδομικών Εγκυκλίων και η οποία αναφέρει ότι σύμφωνα και με τον συνδυασμό των διατάξεων του ν.998/79 και άρθρου 24 του Συντάγματος, προκύπτει ότι η μεταβολή της χρήσεως ή του προορισμού των εντός των πόλεων εκτάσεων οι οποίες καλύπτονται από βλάστηση φυσικώς ή τεχνητώς δημιουργούμενη (πάρκα ή άλση) επιτρέπεται πάντως μόνον κατ’ εξαίρεση προς διάνοιξη δημοσίων οδών δια σπουδαίαν ανάγκη επικοινωνίας. και συνεχίζει αναφέροντας: Δεν επιτρέπεται να διαλαμβάνομεν ρυθμίσεις αντιτιθέμενες ημάς προς τις διατάξεις του ν.998/79 και ειδικότερα δεν μπορούν να μεταβάλλουν την κατά προορισμό χρήσην των εντός του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως ή πολεοδομικής ζώνης ή οικιστικής περιοχής υφισταμένων πάρκων αλσών ή δενδροστοιχιών δια της μετατροπής των έστω και εν μέρει εις οικοδομήσιμους και δη ανεξαρτήτους ων ταύτα χαρακτηρίζονται υπό του εγκεκριμένου σχεδίου ως χώροι κοινοχρήστων πρασίνων ή έχουν εν τοις πράγμασι αποκτήσει τοιούτον χαρακτήρα.

Επειδή αναφορικά με τις καταπατήσεις του ΠΓΣ οφείλετε και επιβάλλεται να κινήσετε την διαδικασία περί σφράγισης – καθαίρεσης, απομάκρυνσης και άμεσης αναδάσωσης της έκτασης των 5661 τ.μ. που παραχωρήθηκαν από την ΚΕΔ και να τα αποδώσετε σε κοινή χρήση.

Επειδή εν κατακλείδι η συσσώρευση των πολλαπλών ως άνω αναφερθέντων γκρίζων ζωνών θα επιφέρει αθροιστικά την μείωση της δασικής ωφέλιμης βλάστησης και ατυχώς την ενδεχόμενη μετάλλαξη του πάρκου μας σε πλατεία, σύμφωνα με την δήλωση σας και την θέση σας έχετε την δυνατότητα βάσει της ισχύουσας δασικής νομοθεσίας να επέμβετε σε χώρους ή κτίρια ή υποδομές που δεν περιλαμβάνονται στον αρχικό σχεδιασμό του Π.Α. Σας καθιστούμε υπεύθυνο για οποιεσδήποτε δημιουργούμενες μη αναστρέψιμες καταστάσεις εντός του Μνημειακού – Δασικού – Κοινόχρηστου Πεδίου του Άρεως και ΖΗΤΑΜΕ ως ΕΧΟΝΤΕΣ ΕΝΝΟΜΟΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝ και της προσβολής της προσωπικότητας μας για τα εκτελούμενα έργα ( συνυπάρχοντες σε αυτό το περιβαλλοντικό αγαθό ), να μας κοινοποιήσετε τα σχετικά έγγραφα μέσω των οποίων η υπηρεσία σας προέβη εις τις μέχρι σήμερα προβλεπόμενες ενέργειες σε βάρος των παραβατών, και να εφαρμόσετε εδώ και τώρα την δασική νομοθεσία καθώς και να κινήσετε την διαδικασία περί αυθαιρέτων κατασκευών σε αναδασωτέα έκταση.




Μαρκαράς Πολύκαρπος Αρχ. Μηχ.
Δνση Μελετών ΓΓΑ – Υπουργείο Πολιτισμού





ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ

ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ voulinet Ελεύθερο Ρεπορταζ ειναι ενα θέμα αρκετά γνωστό και βασικό πρόβλημα για μας τους κατοίκους του κεντρικού πάρκου της Αθήνας εις το οποιο σήμερα ανεξέλεγκτα διαστρώνονται σκυροδέματα.
Σας ενημερώνω οτι εχουμε αποστείλει σχετικά εγγραφα και στην Ευρωπαική Ενωση.

Polykarpos είπε...

Αγαπητέ κε Θεοπέμπτου μετά από 2 έτη.


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΙΑΣ & ΔΑΣΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΚΟΥ

Εν ετει 2011 ενημερώσαμε το ΣτΕ, ότι οι δημιουργηθέντες από το απώτερο παρελθόν άνευ αδείας οδικοί άξονες εντός της δασικής εκτάσεως του Πεδίου του Αρεως Δεν είναι διαστρωμένοι με χώμα, όπως το Δικαστήριο είχε την εντύπωση, σύμφωνα με την πράξη υπ.αρ.688/2009 της Επιτροπής Αναστολών { αντικατάσταση των ασφαλτοστρωμένων και τσιμεντένιων όγκων & επιφανειών} αλλά η εν λόγω επίστρωση οπλισμένων σκυροδεμάτων ειναι ολωσδιόλου Μη πορώδης, άρα και Μη οικολογική, αφού παρεμποδίζει την διαπνοή του εδαφικού ενδιαιτήματος.

Ως είναι εύλογο κάκιστα παράγωγα αυτού είναι:

Η αύξηση της απορροφούμενης ηλιακής ακτινοβολίας { λόγω και των διαμορφωμένων πολλαπλών ξέφωτων}, από τα θερμοαπορροφητικά δομικά υλικά και απόδοσης της ως θερμότητα στο περιβάλλον.

Επι των ελαχίστων βροχοπτώσεων και Μη λειτουργίας του επιφανειακού ευτελούς αρδευτικού συστήματος διασωλήνωσης συνεπώς και της εκτεταμένης Σφράγισης εδάφους – γης {Soil Sealing http://eusoils.jrc.ec.europa.eu/library/themes/Sealing/ }, ουδεμία διύγρανση του εδάφους πραγματοποιείται με αποτέλεσμα οι ρίζες των δένδρων να στερούνται της βασικής τους τροφοδοσίας.

???????????????????????????

Ο πρώην δασάρχης του Πεδίου του Αρεως των ΑΘΗΝΩΝ κος Αμοργιανιώτης, νυν Ειδικός Γραμματέας Δασών ΥΠΕΚΑ {με την σημερινή κυβέρνηση} και σύμφωνα με το υπ.αρ.117840/1514/8/4/2011 σκεπτικό του εγγράφου του αναρτηθέν και εις τον διαδικτυακό κόμβο ΔΙΑΥΓΕΙΑ, υποστηρίζει – δηλώνει ότι αυτό ειναι το Νόμιμο και το οποίο αναποκρίνεται απόλυτα στο βάσιμο-ουσιαστικό και τυπικό γίγνεσθαι.

Σύμφωνα όμως με προγενέστερα έγγραφα του, ήτοι τα υπ.αρ.2603/2/12/2009-2673/13/01/2010-310/17/2/2009 και με το εισηγητικό έγγραφο του.υπ.αρ.162/28/1/2009 και εγκριθέν απο την Περιφέρεια Αττικής έγγρ.αρ.250/29/1/2009, είχε εγκρίνει την Φυτοτεχνική Μελέτη Αναπλάσεως που σύμφωνα με τα Αρχιτεκτονικά σχέδια αποτυπώνει, υλοποιεί, ενταφιάζει οικοδομικές επεμβάσεις όγκου τουλάχιστον 6.000 κυβ.μέτρων Μπετόν και που αφαιρεί το ¼ της Δασικότητας.
Συνεπώς σύμφωνα με το σκεπτικό του εγγράφου του το 2011 και το οποίο αναιρεί και παύει να υποστηρίζει τα όσα δηλώθηκαν εις το παρελθόν, ανασκευάζει, ανατρέπει και ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι σύμφωνα με τους Υποστηρικτικούς νόμους, ήτοι ως αναφέρεται σύμφωνα με το Θέμα: Τήν επιτακτική προστασία κοινοχρήστων χώρων πρασίνου-Αλσών-Πάρκων.....είναι το βάσιμο, Νόμιμο και πραγματικό.
Συνεπώς Δέν αιτιολογεί με Νόμιμα αποδεικτικά και βάσιμα στοιχεία που στηρίζονται οι αβάσιμες προυφιστάμενες εσφαλμένες απόψεις του αφου {ορισμένες ως γνωστόν οικοδομικές επεμβάσεις σύμφωνα και με προγενέστερα έγγραφα του ιδίου απο το αρχείο του απαγορεύονται απο την Δασική Νομοθεσία}.
Συνεπώς φάσκει και αντιφάσκει αφού Δέν παραθέτει τα τυχόν Νέα και πραγματικά και Νόμιμα στοιχεία με επαρκή αιτιολόγηση της αντιφατικής ευρηματικής άποψης του. Ετσι ώστε να αυτοαναιρείται, να διαψεύδεται, και να εκθέτει εαυτόν και την πρώην Υπηρεσία του στην οποία προίστατο. Βάσιμος και νόμιμος λόγος, που δημιουργεί έυλογο και δυσεξήγητο ερωτηματικό από τις εσφαλμένες αβάσιμες, ατεκμηρίωτες και «μη νόμιμες» απόψεις του, κατά την άποψη μας πάντα, κατά τις οποίες Διαστρέφεται και Κακοποιείται η Νόμιμη Τάξη και η Αλήθεια.
Καλείται λοιπόν να μας απαντήσει και να εξηγήσει πότε εσφάλη και πότε υπήρξε σύμφωνος με την .........Νόμιμη Τάξη.

http://kyameftopedioareos.blogspot.com

http://polmarkarch.wordpress.com

http://expaganus.wordpress.com